BankId – legitimația electronică

În Suedia, ca peste tot dar poate mai mult aici, aproape totul este digitalizat. Foarte multe lucruri se fac azi prin Internet. Dacă vrei să afli ceva, nu mai mergi la firma sau instituția unde ai treabă și nici nu mai suni să întrebi, ci intri pe Internet și afli singur. În multe locuri trebuie să te legitimezi ca să primești informații (de exemplu la bancă, la doctor, la firma care ți-a trimis o factură) și pentru ca lucrul acesta să fie posibil digital, s-a inventat BankID-ul.

BankID-ul este SEMNĂTURA TA digitală și îți ușurează viața. Cu asta te loghezi și semnezi când vrei să faci ceva la bancă, Skatteverket, Försäkringskassan, dacă vrei să plătești ceva, să faci o rezervare, să completezi ceva, să afli ceva și foarte multe altele. De acasă, prin telefon, fără să vorbești cu cineva. Asta înseamnă că poți să-ți rezolvi treburile cu toate instituțiile la ce oră vrei și nu trebuie să mergi la ei.

Ca să poți beneficia de asta trebuie să-ți instalezi Mobil BankID, adică BankID pe telefon. Poți să-l ai și pe computer (atunci se numește simplu BankID, dar e mai practic să-l ai pe telefon).

Ca să ai un BankID, urmărește acest VIDEO. Pe mobilul tău nu scrie la fel, ci pe românește, dar cred că textele se află în același loc, deci încearcă să deduci. Sau seteaz celularul, sa fie pe limba suedeza si schimba dupa aceea.

Aceasta explicatie este pentru banca SEB, dar toate sunt cam la fel.

  1. Instaleaza aplicatia BankId si aplicatia pentru banca ta.
  2. Logheaza-te in aplicatia pentru banca cu doza de siguranta.
  3. Apasa pe celelalte locuri cum arata in video (Setari, … servicii, Mobilt BankID, Comanda Mobilt BankID, Accepta conditiile).
  4. Semneaza cu doza.

O alta varianta e sa mergi la banca si iti fac ei.


Tot ce ai citit mai sus sunt informații preluate de pe paginile oficiale, ce se aplică în situațiile standard stabilite de către autorități. Dar se mai întâmplă uneori, ca situația ta să schimbe un pic caracterul standard al dosarului, acesta necesitând o abordare mai specială din partea ta sau a celor ce se ocupă de el.

Dacă sunt membri ai comunității ce au trecut prin astfel de experiențe mai speciale, îi invit să le detalieze aici, în speranța că poate sunt de ajutor pentru alții.

Voi publica doar comentariile constructive ce au legătură cu subiectul. Mulțumesc!

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top